دانلود*پاورپوینت درس دوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم پیام همبرگری*

دانلود رایگان پاورپوینت,قابل ویرایش,درس 2,تفکر و سواد رسانه ای,کلاس دهم,پایه دهم,قسمت پیام همبرگری|aqe50685718
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پاورپوینت درس دوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم پیام همبرگری هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .






نوع فایل: power point


فرمت فایل: ppt and pptx


قابل ویرایش 27 اسلاید



قسمتی از متن پاورپوینت:


در س 2 پیام همبرگری در درس گذشته با مفهوم و مصداق پیام و رسانه آشنا شدید. در این درس ضمن بررسی عناصر تولید در یک پیام مانند نور، صوت، زاویه دوربین، زاویه دید و ... و تأثیرگذاری آن در تولید یک پیام مؤثر با چگونگی تحلیل تولیدات رسانه ای آشنا می شوید. گفت وگوی کلاسی با دیدن فیلم((پیش به سوی عصر رسانه ها))، تلاش کنید فرصت ها و چالش های پیش روی دنیای رسانه ها را جمع بندی کنید.
اکنون فیلم((در بشقاب تو یا...)) را تماشا کنید و سپس به پرسش های زیر پاسخ دهید:
هرچه دربارۀ تصاویر به یاد می آورید بیان کنید! نور، صوت، صحنه ها و زوایای دوربین چطور کنار هم قرار گرفته اند؟
چه چیزهایی در این فیلم، احساسات شما را برانگیخت یا شما را به تعجب و تفکّر واداشت؟
افراد را توصیف کنید! چه شکلی هستند؟ چه کار می کنند؟ چه پوشیده اند؟ با توجّه به تفاوت برنامه های غذایی ملت های مختلف، چه پیام هایی از تنوع سبک زندگی دریافت می کنید؟
این بار تصویر را قطع، و فقط صدای فیلم را گوش کنید.
چه کلماتی به کار برده می شود؟ آیا این کلمات، بار معنایی، ارزشی یا احساسی خاصی دارند؟
چه کسی این کلمات را می گوید؟ به نظر شما مخاطبان اصلی این فیلم چه کسانی هستند؟ چرا؟
سازندگان این فیلم، چه هدفی را دنبال می کنند و چه پیامی را می خواهند به شما برسانند؟
از چه نوع صداهایی (موسیقی، اِفِکت، صدای انسانی و صدای جانبی) استفاده شده است؟ آیا احساسات و برداشت همۀ هم کلاسی های شما عناصر به کار گرفته شده در این فیلم (نور، صدا، تصاویر، زوایای دوربین و...) بیشتر احساسات شما را تحت تأثیر قرار می دهند یا شما را به تفکّر وا می دارند؟ چرا؟
وقتی رسانه ای فکر یا نظری را به شما ارائه می کند آیا به دنبال تلقین اندیشه های فرستنده پیام از طریق تأثیرگذاری بر احساسات است یا واداشتن شما به تفکّر بیشتر برای تصمی مگیری درست تر؟ چرا؟ مثال بزنید.
اگر قرار باشد شما این فیلم را برای گروه سنی دیگر یا مردم کشوری دیگر بازطرّاحی کنید، چه تغییراتی در آن می دهید؟ چرا؟ متن، زیرمتن و فرا متن برخی از افراد تولیدات رسانه ای را به یک هدیه بسته بندی شده تشبیه می کنند که شامل کاغذ کادو و بسته بندی، هدیه، قصد هدیه دهنده از هدیه دادن و تصور هدیه گیرنده است. در این نگاه تولیدات رسانه ای مانند یک کادوی بسته بندی شده و زیبا به شکل های مختلف به ما عرضه می شوند. هر رسانه تلاش می کند تا محتوای تولیدی خود را با توجه به سلیقه مخاطب به زیباترین شکل بسته بندی کند تا بیشترین تأثیر را روی مخاطب خود ایجاد نماید. برخی دیگر تولیدات رسانه ای را به ساندویچ همبرگر تشبیه می کنند که از سه لایه تشکیل شده است؛ یک لایه گوشت وسط آن است، یک لایه نان روی آن و یک لایه زیرش. لایۀ میانی که دارای پیام آشکار و عناصر مستقیم، و اصلِ تولیدِ رسانه ای و محصول ملموسِ آن است را((متن))مینامند.((متن ها)) در واقع همۀ اطّلاعات ظاهریِ موجود در یک پیام هستند که می توانند به صورت کلمه، تصویر، صدا، نشانه و یا هر چیز دیگری برای انتقال معنا باشند.((متن)) در یک شعر یا ضر بالمثل، دقیقا همان واژگانی است که شاعر یا نویسنده از آنها استفاده کرده است،((متن)) یک فیلم، تصاویر و حرکت ها و قاب بندی هایی است که هر مخاطبی، به وضوح آنها را می بیند.


این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.



با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.



با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.



بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.



مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز



اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.



ضمنا در صورت نبود کافیست، پاورپوینت مد نظرتان در هر مقطع و پایه تحصیلی، از طرق تلگرام با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن پاورپوینت شما آماده و تحویل داده شود.



محصولات مرتبط:


پکیج پاورپوینت های درس تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: (درس اول الی درس بیست و دوم)


پاورپوینت درس اول تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مسابقۀ رسانه ها با زمان


پاورپوینت درس دوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پیام همبرگری


پاورپوینت درس سوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پنجگانۀ سواد رسانه ای


پاورپوینت درس چهارم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: تصاویر بی طرف نیستند


پاورپوینت درس پنجم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: از بازنمایی تا کلیشه


پاورپوینت درس ششم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: فنون اقناع


پاورپوینت درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: ما هم می توانیم


پاورپوینت درس هشتم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: فنون اقناع (2) (درس اختیاری)


پاورپوینت درس نهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مهندسان پیام


پاورپوینت درس دهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: بازی گردانان بزرگ


پاورپوینت درس یازدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: دروازه بانی خبر


پاورپوینت درس دوازدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب خاص


پاورپوینت درس سیزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب فعّال یا منفعل


پاورپوینت درس چهاردهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب، بی مخاطب


پاورپوینت درس پانزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: هر چیز که در جستن آنی، آنی


پاورپوینت درس شانزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: کلیشۀ بدن


پاورپوینت درس هفدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: بازی زندگی است (درس اختیاری)


پاورپوینت درس هجدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: زندگی دوم


پاورپوینت درس نوزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پنجگانۀ سواد رسانه ای


پاورپوینت درس بیستم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مراقب اضافه بار باشید


پاورپوینت درس بیست و یکم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: من از رسانه ها هوشمندانه استفاده می کنم


پاورپوینت درس بیست و دوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: اخلاق رسانه ای